Školy jsou odtrženy od života

Sex na jihočeském venkově v raném novověku, Proměny intimity a lásky v moderní společnosti a sociologie, Zábava v televizním vysílání nebo například Asterix a římské hry. Možná si po přečtení těchto hesel říkáte, co to plácám. Hned to vysvětlím. Jde o ukázku předmětů vyučovaných nejstarší českou univerzitou – Karlovou univerzitou v Praze. Podobných více či méně bizarních předmětů by se na českých vysokých školách dalo najít víc.

Podobné vyučované předměty jsou důkazem toho, jak je české školství odtrženo od praktického života. Je sice jistě fajn, že absolvent vysoké školy dokáže obsáhle diskutovat o kvalitě intimního života venkovanů v raném novověku, ale nedokážu si představit využití těchto znalostí v profesním životě. Záznam o absolvování takového předmětu možná vyvolá úsměv na tváři personalisty, ale body k dobru zájemci o práci nepřidá.

Problém však není jen ve vyučování oborů a předmětů, které jsou nevyužitelné. České školy obecně totiž nedokáží vychovat dostatečně motivované absolventy. Setkáváme se se s tím každodenně. Vůbec nejtěžší je obsadit pozice typu hlavní inženýr projektu, technický dozor či architekt. Ročně se k nám hlásí tisíce lidí, do užšího výběru však postoupí jen jednotlivci. Vybrat vhodného uchazeče, který vyhoví všem náročným kritériím, je složité.

Více čtěte zde:

https://www.denik.cz/hlasy-deniku/skoly-jsou-odtrzeny-od-zivota-20220908.html